Prof.Dr.Umar Junus.M.A Meninggal Dunia

KUALA LUMPUR---"Inna lillah wainna ilahiroji'un" Telah berpulang keRahmatullah,seorang Budayawan kita,Bapak Prof.Dr Umar Junus.Pada hari Selasa,09 Maret 2010 Di University Malaya Medical Centre.Segenap Keluarga besar" KABA MINANG" Tutut Berbelasungkawa,Semoga amal ibadah Beliau diterima oleh Allah S.W.T dan keluarga yang ditinggalkan diberi ketabahan dan kesabaran dalam menghadapi Musibah ini.Amin ya robbal alamin.
Tidak hanya masyarakat Sumbar saja yang berduka atas meninggalnya Prof Dr Umar Junus, M.A. urang awak asal Silungkang, ahli Ilmu Sastra dari Universiti Malaya, jam 9.15 hari ini waktu Kuala Lumpur di Universiti Malaya Medical Centre.

Para pelajar dari Sumatera Barat yang ada di luar negeri juga turut berduka. Rina Marnita salah seorang mahasiswa di Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) juga merasa turut berduka dan belasungkawa atas meninggalnya seorang  budayawan asal Sumbar ini.

"Kami dari mahasiswa di sini akan melaksanakan takziah ke rumah Duka keluarga Prof Umar Yunus. Jenazah akan di sholatkan di Masjid Kg Tunku Petalingjaya pukul  01.30 siang waktu  Malaysia dan dikebumikan di Damansara," ucap Rina melalui email nya  Selasa (9/3).

Dikatakan Rina, rumah duka beralamat di 20 Jalan SS1/41, 47300, Kg Tunku. Petalingjaya, Kuala Lumpur, Malaysia.

Komentar

Postingan Populer